سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
روز هنر انقلاب اسلامی

حوزه/ رئيس حوزه هنري استان قم گفت: تلاش در جهت کادرسازی و تربیت نسل جدید از جمله مهم ترین لوازم تقویت هنر متعهد و انقلابی است.

مجد الدین معلمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سال های اخیر سیاست محوری حوزه هنری کشور و به تبع آن استان قم ، فراهم سازی زمینه تولید آثار فاخر و نیز آموزش و کادرسازی از بین نسل جدید علاقه مندان به هنر انقلابی و متعهد است.

وی افزود: در واقع هدف ما این است که در پرتو برنامه ریزی مناسب و آموزش مستمر، نسل تازه ای از هنرمندان متعهد و متخصص را در قم پرورش دهیم که این ها به تدریج به سمت تولید آثار حرفه ای و در عین حال فاخر و پرمحتوا حرکت کنند.

رئیس حوزه هنری قم بیان داشت: از این حیث بسیار امیدواریم که در نیمه دوم سال جاری به تدریج شاهد به ثمر نشستن این تلاش ها در بحث آموزش باشیم به طوری که بتوانیم خروجی های اولیه را به خصوص در زمینه فیلم و مستند، داستان نویسی و هنر نمایش بگیریم.

وی همچنین با بیان این که سال 96 در 10 مسجد قم پایگاه تئاتر بچه‌های مسجد ایجاد شد، گفت: بی شک هر چقدر ما به سمت تقویت فضاهای مردمی در زمینه آموزش هنر برویم، شاهد شکل گیری و قوام هنر متعهد و سالم خواهیم بود، ضمن آن که باید برای نسل جدید با محوریت مساجد ، برنامه ریزی های بهتری داشته باشیم که در این خصوص حوزه هنری سیاست محوری دارد.

معلمی خاطرنشان کرد: به یاری الهی اولین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با همکاری شهرداری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قم برگزار می‌شود تا ضمن شناسایی استعدادها و تکمیل آموزش ها بتوانیم، برگزیدگان این جشنواره استانی را به جشنواره ملی تئاتر بچه‌های مسجد معرفی کنیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha